Tuesday, May 31, 2011

bila tikus jadi harimau

Tak payah nak belek mana-mana buku peribahasa carik tajuk entry aku ni sebab pastinya tak jumpa.
its not about yesterday,ianya adalah kisah hari-hari.

Susah bila orang bawahan ni berlagak jadi CEO. perli orang sana sinu, cakap main lepas je kan. mendapat sokongan padu dan mampat plak dari orang kesayangan, makin menjadi2 lah perangainya.
Sudah hilang rasa hormat pada staff atasan dan kalau rase diri tu dah besar sangat, cubelah hormat kat orang lain.

Kerana seorang manusia itu wajar dihormati bukan kerana pangkatnya tapi kerana dia juga manusia. dan kita juga gembira dan senang hati andai wujudnya rasa hormat menghormati di antara satu sama lain. Tapi kalau cakap pun main taram orang je memang lah susah kan.

Faktor ape ntah yg merasuk aku pun tak tahu. nak andropause dah kot..
sebenarnya peribahasa paling sesuai kaduk naik junjung.

notakukukaki::pagi2 gi stesen minyak dah kene sakat. budak2 lelaki zaman sekarang ni berani betol. akak ni dah tua dik oii

1 comment: