Friday, July 27, 2012

kisah waktu berbuka semalam

my mum : Angah kene g umrah la
me : oke. boleh la thn dpn,nanti forward cuti
my mum : gi doa mintak dapat jodoh
me : erk.. mana boleh mcm tu. tu silap niat nak g umrah dah
3rd sista: eh ustazah kt skolah ckp umrah tu jalan terakhir nak mintak dpt jodoh
(tetibe mode dr cikgu kimia jd ustazah plak. ish mentang2 dia dh g umrah n dh nak tunang ni)

sabor je lah kan..

Friday, July 20, 2012

Thursday, July 19, 2012

Alhamdulillah

-->Sebelum datangnya Ramadhan kali ini, masih sempat kami memerah keringat bakti di PDK Kuala Ibai membantu anak2 istimewa membersihkan kawasan sekitar dan mengecat bangunan PDK. kaler pepel oke. semoga anak2 ini dilindungi dan diberkati Allah s.w.t

--> juga snagat bersyukur selepas menasihatkan seseorang dan dia mengikut nasihat ku itew. benda baik kan.

--> dpt tempahan kek n cookies tuk raya ni. harap2 dapat memenuhi kehendak pelanggan



selamat menyambut kedatangan Ramadhan. gunakanlah peluang yang datang ini kerana kita tidak pasti masih adakah Ramadhan untuk kita tahun hadapan.

Wednesday, July 11, 2012

pipisayapipiawak

seronok kot kalo ugut2 n ckp kurang hajar dengan org. bangga sangat la tu. puas ati sangat kot. lena tido malam ni kan.

Sunday, July 8, 2012

Friday, July 6, 2012

precaution is better than cure

Sediakan payung sebelum hujan

Ye saya perlu amik tindakan walopun nampak drastik tapi itu penyelesaian yg tepat. menunggu greenlite dr dia.

Wednesday, July 4, 2012

kursus kawen

tu last weekend nyer cerita.

#tak bermakna saya nak kawen dalam masa terdekat ni. sebab sesungguhnya saya sendiri pun x de calon suami. (beza nyer org suke saya dgn calon suami saya)

#actually nak g ramai2 dgn member opis n temankan budak pompuan kt opis ni. alih2 dia tukar tarikh n maklum sehari b4 kursus. so saya teruskan aje dgn 3 org adik2 yg lain di mana semuanya lelaki.

#paling muda yg attend umo 17 thn dan plg tua akak tu umo 35thn. ni org pompuan lah.


#kalo bab topik hubungan kelamin dan komunikasi ke arah tu laju je budak2 ni gelak.
tp pendekatan tanggungjawap dan sebagainya sedey wei tgk sorg. mungkin expectation saya tinggi sbb saya dulu2 skolah agama dan selalu kami2 ni cukup tertib ternim dan sopan hormatkan majlis ilmu. waima semasa di IIUM pon suasana sebegitu juga saya alami. majlis agama dihormati. di kursus ini. budak lelaki umo 17thn yg sekali tgk mcm tomboy pakai bj lelaki dgn suara nya mmg pompuan duk menyampuk secara kurang hajar semasa ustaz share ilmu.kalo digertak suh baca doa selepas solat pon saya rasa budak itu x lepas.

#bahaya jugak kalo pegi dgn org yg suke kat kita. takut silap tafsir. ye saya x teringat langsung dekat org Gambang tu.

mungkin saya sudah ketemu jawapan. saya pasrah

Sunday, July 1, 2012

sesi lepas penat

actually time ni nak blk umah awal2 takut sbb sorg2 je duk umah. wakakka along g kelantan. so kuar le gi makan sampai ke Kelulut sana sebab ade org ngidam nasi kat sana. ish mengandung ape dia ni.


sebenarnya dia nak mkn ABC ni. sabor je lah aku budak kecik ni nyer peel