Saturday, July 27, 2013

Rebut selagi mampu

dah masuk 18 Ramadhan so tinggal lg 12 hari.
rebutlah selagi mampu apa yang ditawarkan dalam bulan Mulia ini

Monday, July 15, 2013

Cukuplah sekali

Salam Ramadhan.

tergedik2 jari jemari ni nak taip mcm2 tapi mengenangkan bulan puasa. berfikir 100kali jugak.
oke, let make it simple k :

Tengok gelagat manusia yang tak jemu2 cari masalah.
tak jemu2 cari peluang mengendeng kat orang.
Hujung2 bila dah kantoi
dialah yang teraniaya, dialah yang kesian.
kerana di permainkan perasaan dan dihabis wang ringgitnya.

Apa motif sebenarnya ni?
Tampak bersungguh benar cari mangsa baru
cerita rekaan apa pulak kali ni?


semoga Allah bukakan pintu hati kamu untuk insaf dan semoga Allah perbetolkan pemikiran kamu
kerana saya yakin otakmu sedikit mereng.


Friday, July 5, 2013

New Routine

Alhamdulillah
Alhamdulillah
Alhamdulillah

Kerana masih diberi peluang menikmati kehidupan dan beberapa perubahan fasa dalam hidup ini.
Dah lama tak merasa membuat tugasan, karang assignment in english, print lecture notes n so on.
For certain people, its may be too late but not for me..

Dan saya sangat bersyukur dengan kerjasama rakan-rakan sekuliah yang tahu membezakan batas2 pergaulan lelaki dan perempuan dan batas seorang isteri/suami dalam pergaulan. Alhamdulillah again.

Sebulan ini sebenarnya terlalu banyak yang terjadi dalam kehidupan saya. Antara lain saya dianiaya orang terdekat yang menabur fitnah dan melemparkan gossip2 yang sangat keterlaluan. ( Saya sangat berterima kasih pada dia). Tapi saya percaya setiap apa yang berlaku adalah teguran/ujian Allah secara tidak langsung.

Dan Alhamdulillah, dengan terjadinya peristiwa itu saya mendapat petunjuk siapa jodoh saya yang sebenar. Insyaallah kalau di izin Allah dan masih panjang umur. Kadang-kadang kita rasa kita kuat, kita rasa kita boleh handle semua masalah dan kita rasa sudah nampak jalan penyelesaian. Akan tetapi kita terlupa akan pertolongan Allah S.w.t yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang.

Terima kasih awak, datang saat saya perlukan bantuan. walaupun bukan saya yang suarakan pertolongan itu. sesungguhnya Allah itu mendengar rintihan hambaNya. Terima kasih sekali lagi dengan 'suprise' (2X) awak tu yang saya rasa banyak membantu membetulkan keadaan. Semoga ada jodoh kita suatu hari nanti. Insyaallah.