Wednesday, August 10, 2011

10 already

Pejam celik pejam celik dah 10 Ramadhan arini..ade lagi 20 ari tuk kite penuhi dengan sebaiknya.gandakan lebih drpd yang telah dilakukan 10 ari lepas.

Dalam pada masing2 ghairah nak menyediakan barang2 keperluan untuk sambutan aidilfitri, kadang2 kita lupe lak puasa kita camne..baguskah..teraweh kita bagaimana plak..zakat dah bayar ke? jangan sebuk nak bertukar hanbeg baru bertukar kasut baru dan beli baju berpasang2..ade juga yang sampai skip solat teraweh semata2 nak buat kueh raya. sampaikan orang yang gigih menunaikan solat teraweh dan menolak ajakan join venture buat kueh tu dituduh 'terlalu islamic'. Astaghfirullahalazim..mazhab ape pulak yang dipakai ni?

Tak termasuk adegan keluar mengular time opis untuk beli butter cup(sampai duit pun tak de tuk kutipan derma) dan gigih plak blk ke rumah menghantar segala macam butter cup dan mak nenek bahan2 buat biskut raya ke rumah.Yang tu anda jawaplah di akhirat kelak berhubung amanat dan tanggungjawap.(kes boss tadak)

Kadang kala kite selalu nampak salah dan silap orang dan laju pulak kite gi mengadu kat bos.sebab kita lupe kita seringkali buat salah yang melampau tapi x de lak kite pi ngaku kat bos kan??selalunya bile bos x de kita dah sambut raya dah kat opis. bile bos ada, kita buat2 ade keje..berlakon kalah primadona filem. sampai tumpah air mata kunon2 byk keje x terbuat.sedangkan masa lapang kita duduk bergelak ketawa.print resepi kueh la kek la.

Taubatlah..paling tidak janganlah busuk hati memburukkan orang. Gajah didepan mata x de nampak lak, kuman seberang lauk terang je nampak..ni kes rabun dekat la ni..

notakukukaki::teringin nak main bunge api

6 comments:

  1. uiks.. mcm marah je..

    sabo2.. berpuasa kena berlapang dada.. ^_^

    ReplyDelete
  2. Tu la skjp je masa blalu, harini dah hari ke12.
    Slmt mjalani ibadah puasa ye Ija..aku ni kalut dgn ank2 tp tu bkn alasan Utk tdk melakukan Ibadah kn. InsyaAllah! Tq for sharing..insaf babe!;)

    ReplyDelete
  3. ingatan tuk diri sendiri dan kawan2 jugak..ramadhan ni dtg skali je setahun..tahun depan pun x pasti lg kite sempat nak jumpe ramadhan lagi ke tak kan

    ReplyDelete
  4. auchhh!!! akk terasa akk terasaaa...*rajin print resepi kt opis* auchhhh pedih nye pedih nye ngeeeeeee

    ReplyDelete
  5. kak, kalo print masa free tak pe..ni keje byk,tp dia sebuk cr resepi..bile bos besar masuk buat2 bz sampai dlm meeting pun dia bwk keje dia,pastu nangis2 nak ckp byk keje..

    ReplyDelete

Not so true but a litle bit true

Not in every single way la but the par set up by my late dad also take a role in it.