Monday, March 14, 2011

Annual leave

Arini buat julung2 kalinya aku amik annual leave..esok pun..raser mcm too workaholic je..dr awal thn middle of March aku amik leave..Dulu2 aku pernah bitau seorang kenalan yang berapa banyak Public Holiday pun yg jatuh cantek punye on Sunday or Thursday wont effect me at all since my wish at that time was to be stransferred back to my home town. And aku rase betol sangat ape yang aku cakapkan tahun lepas.

Dah balik kat umah sendiri..nak cuti lama2 buat ape?cuti hanya untuk family matters la..kenduri..jenjalan n so on..tidaklah sama macam time keje kat Cyberjaya dulu. almost once a month aku amik cuti..silap2 2 hari cuti sebulan. semata2 nak balik Terengganu. Okey, forget bout that.i left my memory back there. usahlah dikenang2kan lagi.

So plan sepatutnya pg2 td suppose ke Kemaman tapi ditunda esok since my aunt terpaksa ulang alik ke rumah mertuanya di Pdang Tengir, Manir.so kitorg ubah plan..arini dengan jayanya aku pegi service kete kat EOn bukit Kecik(aku rase situ areanya Pulau Kambing) tu..rase mcm dah 10 thn x pegi..(bohong sgt lah ye)..my last visit was during wira time.. i mean zaman2 mak i pakai kete wira dulu2.n my mum tukar kete dah dekat 3-4 thn kot.(ari amik kete WIra kat show room ni pun ade peristiwanya..which was my 21th besday-teringat kat my secret admirer..hahahaha)

n tadi mcm konpius Mak Ngah sebab EON service tu dia rangkum skali ngan TOYOTA n ade 2-3 brand kete lg.so mcm ala2 jauh pusing2 kat Pulau Kambing tu. n end up aku dpt park dlm kandang EON. to my suprise, i saw Abang Budin again...ade lagi ye org tua tu.tp dh tua la..pakai spek lagi time nak key in data td.hahaaha.n dah ade astro n pakai sistem nombor giliran.

dengan aura paling rajin atas dunia..aku kuar dr umah td dah kul 10.30. without any appoinment..main redah je..sampai td kul 11 lebey..n after mengadu domba kete i mengeluarkan munyik2 pelik(mak n adik aku yg ckp)..aku pun kepoci la kat abang td, n aku dan2 ye tuduh 'mungkin brake pad'..dan dia cepat je ckp, 'nanti kite check ye'.

ckp psl Brake Pad nipis ni n kuarkan bunyik.'shreeek shreek' tu..aku dah pernah kene bebel ngan Ah Kau masa duk BBB dulu..katenya BP aku masih byk lg. he keep telling me
"Amoi, u pompuan drive solang2..mane ade brake pad nipis. kete pun baru ma..u pun drive sini2 je maaa"
sampai lah ari 2nd last aku kat Bandar Baru Bangi tu aku gi wat allignment tayar..dia lagi nak usik2 n main2 psl brake pad tu..tp idak plak aku bitau aku pindah masa tu..

n nasib sangat baik arini.jam 12.30 kete aku dah siap service n abg yg entertain aku ms mula2 sampai tu siap panggil aku lg ckp kete dah siap..gigih dia dtg bitau..hahaha.n melayanglah RM238.90 tadi.

tu agenda x abis lg.br 2-3 jam td aku gi Tabung Haji kat sini(aku pissed off dengan makcik yg tlg tulis2 borang tuk org x pandai menulis-disyaki makcik gad) n aku also gi Maybank untuk urusan ASB-mintak borang potongan gaji. Budak Maybank tu sangatlah peramah ye.

"Kak, jangan nangis macam ni kak. Saya x buat ape pun, suh akak tunggu kejap je. Kenapa ni kak?"

abis makcik2 sekitar tgk aku. with runny nose yg sgt heavy aku x leh nak ckp byk. mmg nampak mcm aku tgh menangis kot.sebab lepas blk drpd bank tu aku singgah Library pulangkan buku resepi yg aku pinjam.kakak tu pun tegur aku kenapa mata n hidung merah.

tu je agenda tuk arini..esok ke Kemaman agenda lagi besar.

Notakukukakiku :: nak cari tshirt muslimah plain white or jersey long sleeve kaler putih..argh..tensen betol la

No comments:

Post a Comment

Not so true but a litle bit true

Not in every single way la but the par set up by my late dad also take a role in it.