Saturday, February 12, 2011

Teringat

Kita selalu teringat dan terkenang2 perkara yang lepas. either perkara/peristiwa tu menyeronokkan, membahagiakan ataupun menyakitkan hati.

Ade yang berkata, manusia menjadikan masa lepas sebagai pengajaran dan guidance tuk masa hadapan yang bakal ditempuhi.mungkin untuk lebih mendapat hari2 mendatang yang lebih gembira, lebih bahagia atau pun untuk tidak mengulangi segala apa yang tidak best yang telah berlaku di masa lampau.

setelah mendapat berita yang amat menyeronokkan dan membahagiakan seluruh famili aku(aku rase semua org gembira dan bersyukur including my niece n nephew)..aku teringat berita yang sama aku terima 8 tahun lepas..meaning 2003..At that time, aku tengah bercuti ujung minggu di kampung halaman..(gigih betol Mak Ngah balik Trg time tu)..mcm x de la beriya sgt gembiranya..my mum je lebih2 excited..maklumlah bakal nak jd nenek..

OWh lupe berkongsi berita gembira yg membuatkan aku terkenang peristiwa lama kali ini. Along aku dah disahkan mengandung anak ketiga. masing2 excited sebab baby terakhir dilahirkan adalah 5 tahun lepas.sila rujuk profile pix Mak Ngah ye..budak yg tersembul dibelakang tu..masa tu die kecik lagi umo 2 thn kot..

Teringat2 terkenang2 masa Kak Yong aka Anis (my 1st niece) dilahirkan..bile dibawak balik ke Trg. kebetulannya pada masa tu, aku baru je abis Praktikal di Kualiti Alam Sdn Bhd. bertungkus lumus dengan report yag harus minima 40 muka surat.

Bingit malam dengan tangisan budak kecik..sampai aku sama2 x cukup tido dan dah jadi ala2 zombi..sama2 kene melipat kain lampin untuk balut badan anak sedara..
mmg kepala pon mcm pening2 lalat the whole 1 week kat umah masa tu.
Maklumlah Anis mmg terkenal kebolehannya suke menjerit n menangis nada suara tinggi..(dari zaman baby sampai dah besar panjang ni)..menyukarkan aku masa tu.
stress x yah cakap la..

Pernah suarakan pada mak..tapi mak ckp tu normal la..kecik2 aku pun suke melalak..huhuh..

Dan sekarang Insyaallah dengan izinNYa..bulan Oktober/ November nanti both ANis n A'iman akan dapat adik..A'iman dan rekues nak adik 2 org..lelaki n perempuan..baru adil katenya.

Teringat saat nak penambahah ahli keluarga ni, buatkan aku sayu sebenarnya.. How i badly i want our lovely dad turut sama2 ada di sisi.
Teringat bile A'iman bercakap last week..
"Adik ngan Kak Yong ni x de Tokki kan"
rase nak menangis dah time tu..x boleh la..Mak Ngah emo..

No comments:

Post a Comment

Not so true but a litle bit true

Not in every single way la but the par set up by my late dad also take a role in it.