Tuesday, February 22, 2011

weird--pelik--lain daripada yang lain

Teringat perbualan ngan seorang kawan di pejabat tengahari tadi.
Selepas pulang dari makan, duduk melepak2 ngan geng ketat...
topik sebenar adalah mengenai seorang kawan yang dia x makan ayam kampung.
Satu keluarga memang x makan ayam kampung katenya. bunyi macam tak pelik sangat.
tapi kalo diikutkan insiden di kenduri seorang lagi teman sepejabat kelmaren memang agak kelakar dan kecoh. sebab kawan yang tak makan ayam kampung ni keep on asking ayam kampung ke ayam daging kat kitorg2 yg ada.

Sementelah aku tengok lauknya memang pastu benar ayam kampung adalah juadahnya. tapi kudiamkan saja sehinggalah pakcik seorang ni beritahu ayam kampung.

namun, Nazriey cakap ayam tu semua campur2..ayam kampung dengan ayam daging(sungguh aku x percaya sebab kalo dimasak sekali tahap nak empuk dagingnya berbeza)..tapi penghujungnya kawan aku tu x makan pun ayam yg diambilnya tu..dia makan ikan masin dengan sayur2 sahaja..

BTT,aku rase dalam hidup kite ..selain rutin ataupun perkara2 tertentu yg kita buat kdg2 bg org lain adalah PELIK.me myself was assigned n addressed as pelik by my Along kalo dia nak org cepat kenal/recognize aku dikalangan kawan2 dia lah..
pernah zaman2 i slim2 dulu..bulan puasa blk nak raya..masa tu Along je free yg leh jemput kat stesen bas TAnjong..dia br blk keje n ade kawan dia tumpang skali ke situ..
masa bas aku sampai..aku tgk la ALong aku dgn kawan dia dah berdiri...kawan dia mcm terlebih excited tunggu penumpang2 bas aku turun..(i can recognized her fren since both of them wearing uniform misi tu hah)..
elok2 je aku turun..n salam ngan kawan dia..boleh kawan dia pusing kat Along n ckp..
"Betol la..adik mung ni lain drpd yang lain..sambil sengih2 kat aku" motif sungguh akak tu..
dah la puasa kan..aku malas nak amik tau sgt..sampailah Along aku citer dlm kete..katenya kwn dia tu tergedix2 nak kenal adik beradik along aku..
disebabkan dia pon sama2 nak ke stesen bas so, dia pun excited la nak tgk adik Along aku rupe cenggane..(aku bajet along aku suke cerita cerritut psl aku nih)
so tau ape along aku ckp kat member dia tu..

"Nak kenal adik aku yg no 2 ni senang je..nanti ramai2 org turun dr bas tu..ko cariklah orang yang plg pelik skali..x kisahlah dr segi pakaian ke beg ke..nanti ko tunjuk aku"

sebab tu lah masa aku tuurn dr bas tu dia setuju ngan pendapat along aku..
pakaian aku masa tu?
im wearing mcm blouse x blouse ala2 mini jubah..tp kain cotton..baju jenis button sampai bawah..kaler oren ang..corak2 petak..n pakai henbeg oren jugak striking jugak..tudung as usual la aku pakai selendang..aku rase biase sebab dah terbiasa mcm tu pakai kat uni.
tp sebenornya bukan along aku je ckp aku pelik..hahaha..baik makcik aku...sepupu sepapat belah mak mmg mark aku as lain drpd yg lain..dr segi menu masakan..which x sama level ngan diorg kot..

kes2 lain::
-now lah-budak2 opis hairan aku makan roti telur goreng..sandwich..roti sardin, lempeng pisang as breakfast..sedang diorg makan nasik lemak, nasik minyak, nasik dagang n segala mcm mee n bihun

-kalo ade majlis/kenduri kat rumah..diorg suke rekues dessert kat aku..n segala macm cheese tart blueberry/castart puding/cheese cake aku dituduhnya pelik

-tu x termasuk dari segi menu lauk biasa..kalo diorg dtg makan kat umah tgk pelik je..mesti diorg tuduh aku yang masaknya..

-aku ellergik ngan air soya(pernah warded nearly 5 days sebab sekotak air soya)..but now aku curik2 gak minum..n tahan n je lah akibatnya ape jadik lepas tu)

-aku x suke bubur kacang.. n kacang merah..segala mak nenek berkaitan..aiskrim potong ke..bun ke pau ke ade inti ni mmg aku rejek awal..(ckp psl mkn ni byk mende aku x makan sebenornya)

-taste dlm beli jenis2 baju/henbeg/kasut/sandal..dr segi warna mmg diorg akan tuduh aku punye andai kate tersilap tertinggal tgh2 halaman..eg: ruang tamu..or tertinggal kat dapur umah diorg.pernah skali raya tahun bile ntah..aku pegi ke satu kedai kain kat jalan sultan Ismail..bile aku pilih satu kain n suh die gunting dlm 4 ela..budak kedai tu leh gelakkan aku depan customer yg maha ramai dlm kedai masa tu..katenya x de oeg pilih kain warna tu..dan akhirnya aku sound budak tu dan ckp kat mak aku..aku x akan beli dah kain kedai tu..

byk lg mende2 lain pelik psl aku ni kot..hahaha..x larat nak senaraikan
cume pada aku..pelik ke lain dr org lain ke..yg penting aku selesa n happy..lagipun aku rase x de la aku commit sin pun..
plus aku rase selagi x nyusahkan org..org lain haruslah respek kesukaan n keinginan org lain..tu je

No comments:

Post a Comment

Not so true but a litle bit true

Not in every single way la but the par set up by my late dad also take a role in it.