Friday, June 1, 2012

ingatan sesama manusia Islam.especially muslimah

Minggu ni di opis sebuk dengan skandal an gossip2 yang telah menjatuhkan air muka dan maruah 3-4 orang.
DI tambah-tambah lagi bile dpt tau my best fren during secondary skool nak kene cerai ngan tok lakinya yg 'ostaz' itew.
ada plak penambah perisa pg td di THR duk ade sesi ngan sorg ustaz ni (lupe nam tp bergelar Dato'). ustaz ni siap menangis bile ade seorang isteri yg telefon mintak pandnagan mengenai rumah tangganya.suaminya sgt tak bertanggungjawap dan akak tu suri rumah sepenuh masa.kalo x silap nak kne cerai gak tu.

br je jap td duk merewang2 tgk FB org. ade la seorang kawan ni. kalo dulu suke dia mengajak org ke arah hidup yg lebih baik dan lebih sihat,cerita bagaimana dia berjya turunkan berat badan dia n dia sgt bangga dengan pencapaian itu. tahniah makcik.
tp tadi bile tgk dia letak gambar dia yg di ambil(sy pasti bukan suaminya) dgn gaya gediks. baju ketat(tp masih beriman sebab tudung masih di kepala).

konsepnya camne tu. dulu suke cerita 'aku baca buku ni, buku itew'(buku2 motivasi diri dan buku2 keagamaan-which aku sendiri x mampu nak buat mcm makcik tu).mane pegi pengajaran buku2 yg dia pernah baca dulu tu? bukan soal manusia berubah, tapi soal manusia islam itu tahu ape baik dan buruk tapi tetap tegar memilih yang buruk2 untuk hidupnya.

arini bukan nak membebel sgt pon sebab penat. ditambah2 dengan kelupaan id n pasword blog penulisan aku tu. so aku jd annoyed tgk pix dia di FB. ye kubur kami lain2. tapi aku kesian. kalo selalu dia sama2 menasihatkan rakan2 yg lain jgn duk pakai legging..oke fine. tp kalo pakai inner ketat n nampak bentuk badan yg sudah ramping itew. mungkin mengikut pemahaman dia x berdosa.

aku bukan nak jadi ustazah di ari jumaat ni. cume heran.

1 comment:

  1. yaa aku pun cukup tak paham org pakai leggings saja ni. tu pakaian dalam lah!! (bagi aku la)

    ReplyDelete

Not so true but a litle bit true

Not in every single way la but the par set up by my late dad also take a role in it.