Monday, June 11, 2012

apa pon tak boleh

Assalamualaikum.

kadang-kadang aku sangat tak paham bile arahan dikeluarkan hal yang bersangkut paut dengan hal kerje tapi sebenarnya adalah hak-hak peribadi orang. Sudah lama aku perhatikan tapi tidak mahu pula aku dilabelkan sebagai pemprotes tegar walopun kadang-kadang perkara-perkara tu sebenarnya just ' silly thing' saje aku tuliskan dalam bahasa Inggeris supaya nampak macam best kalo ditulis dalam bahasa melayu nampak kasar agaknya.

bermula tidak boleh mengomen secara emotional di lama muka buku. diikuti wajib pakai nama betol kalo idak kene demerit. apekah. sudahnya rakan2 di opis neka dmembuka akaun baru menggunakan nama betol manakala akaun sedia ada menggunakan nama samaran/nama yang digemari. Sudah menjadi terlalu formal pulak. Apa pun tak boleh. kadang-kadang ruangan muka buku ni dijadikan tempat melepaskan stress dan menyuarakan ketidakpuasan hati. apabile semuanya harus mengikut rules n regulation. sudha jadi skema pulok.
makin tensi lah budak-budak kat opis

masih tidak paham mengapa mesti di sekat kebebasan dan diberikan peraturan seperti budak2 sekolah.
habis semua tak boleh. tu tidak termasuk episod manusia penghasut dan peracun. yang pendek kata menunggu kita tersilap langkah dalam kehidupan. laju saja nak bergossip dan mengadu domba ke serata alam. lebih parah lagi ke pihak atasan.
Ingat-ingatlah. segala apa yang berlaku dna terjadi ke atas diri kita sekarang(masih tidak insaf2 lagi) adalah balasan tentang apa yang kita lakukan. menganiaya orang. jangan sebab kita rapat dengan orang atasan kita mereka cerita tentang orang-orang yang kita anti dan kurang senang. itu kejam namanya.
kalau kita itu sudha terlalu baik. bile masa kita melakukan tugasan. semedang je duk intai FB orang. semedang aje msk lewat kuar urusan peribadi sampai 2 jam.

Kita mungkin boleh make up some good stories to cover up. tapi kita tak boleh menipu diri sendiri dan ingatlah. Allah itu Maha Mendengar.

No comments:

Post a Comment