Saturday, March 10, 2012

Perihal fesbuk

oke. meh nak ngaku awal2 ni. entry kali ni x membina minda langsung.

senario satu
recently i added this gurl.meh kite namakan dia pompuan DBB. bukan add sbb nak berkenalan or nak merapatkan ukhuwah pun. see niat ku sudah salah. tapi nak tengok ape lagi yang diroyankan kat time line dia tu. oke fine. kejis sungguh niat aku kan.Tapi dengan wujudnya manusia2 macam ni buat kita terhibur dengan statusnya yang sangat kebudak-budakan. saya x kate dia pretend to be comel n mendapat feedback jantan2 murahan nak test power.
Mungkin tu caranya dia nak release tension dia kot. n i do wonder maybe lah pompuan tu x add sedara mara nenek atok dia di FB kan.kalo idak haruslah dia kene bambu serupe aku. cerdik la jugak pompuan tu. walopun kadang2 gatal je tangan nak komen. kang dikate kite jeles lak. x pon silap2 org lain tuduh aku dengki.x pasal2 pulak.

senario dua
Perihal orang yang baru nampak sinar keimanan. baru nak berubah ke arah kebaikan. oke fine. Alhamdulillah. Tapi macam silap berguru hamba Allah ni. yes dia bertudung tapi harus diingat dia bertudung bukan bermakna dia menurup auratnya dengan sempurna. tudung pesen Yuna. oke fine. pesen kan.baju ketat. kite tu x berapa nak kurus. pakai legging. mak ai. mcm tiang roman kat umah tu ha. jap2 amik pix kat jamban then upload sambil buat mulut2 kiut miut. ape nak jadi pompuan2 ni.


pagi tadi aku ade terbaca status adik seorang kawan. mengenai letak2 gambar / update status kawan2 di FB. jangan menimbulkan riak dan bermegah2 katenya. so, arini saya telah berusaha delete gambar secara perlahan2.mungkin jugak pengaruh dan keterbukaan minda selepas mendengar ceramah2 ustaz Azhar Idrus di youtube malam tadi membawa ke seawal jam 3 pagi. sbb x leh tido nye psl kan.

wallahualam

No comments:

Post a Comment

Not so true but a litle bit true

Not in every single way la but the par set up by my late dad also take a role in it.