Sunday, March 4, 2012

Bukan perkara baru

okeh. saya telah berusaha dengan jayanya memulakan balik hobi yang saya tinggalkan sejak zaman sekolah rendah dahulu. Cuma kali ini dizahirkan pada blog baru.(nanti saya fikirkan untuk buat link blog tersebut atau tidak).
Yes, i started to write. Dr zaman sekolah rendah kalo tak silap tahun 4 kot which was 1991. i was told by my Bahasa Melayu's teacher(Cikgu Sulong Nik Man) kat sekolah time tu that i had talent tuk menulis.oke saya masih kecik2 lagi masa tu dan tak amik port. sampailah Tahun 6 my BM's teacher Cikgu Ahamd Al-Hassora Mat Diah(i ingat nama dia. yeay) panggil dlm kelas n duk senyum2 baca my karangan (dialog perkenalan dlm bas kalo x silap) n keep on encourage me to write.

n tahun yg sama i kene paksa rela masuk pertandingan mengarang wakil sekolah n menang tempat pertama peringkat daerah. cuma sayangnya pertandingan tu x dipanjangkan ke peringkat negeri pada tahun tu.

n kalo x silap ms darjah 5 or 6 my esei was published di paper Bharian yg bahagian Akbar Dalam Darjah. i dapat adiah novel n sgt byk dpt surat dr peminat.(part ni lawak oke.org tua pon ade nak berkenalan. cikgu duk gelak je ari2 i dpt surat).

saya membuat kesimpulan saya sangatlah suka berangan(ala2 fairytales) tu yg jd menulis x tentu psl.even my mum pernah ty my sis takut2 i duk tgk bercenta bile baca my diari(ekceli tempat i conteng2 idea lah). ms form 2 ade lah tulis satu dua cerita cerpen pendek tp tuk kawan2 sekelas( kelas pompuan sahaja) baca. mmg happening kami kan.

oke. saya tak lah bermaksud nak mendabik dada. cume saya rasa idea saya dah makin kurang sebab saya sudah kurang membaca once dah blk bermastautin di bumi kelahiran saya ni. x tau lah sibuk berdating (pakwe pon x de kan) x tau lah buat ape wakakaka.
oke saya menanam azam tuk mencurah segala macam bentuk pandangan dan pengalaman di blog yang stau lagi. juga tuk meluahkan rasa stress saya bila baca karya seseorang itu. (dengki tapi menjadi sesuatu yg positif, rasernya bagus kan)

**dari saya yg memang suke mengarut2

1 comment:

  1. Tulislah. You've got the talent. Kata hikmat dari siapa entah berkata "orang yang menulis sahaja yang ikhlas."

    ReplyDelete

Not so true but a litle bit true

Not in every single way la but the par set up by my late dad also take a role in it.