Saturday, October 29, 2011

cakap2 orang

Assalamualaikum

Kita selalu dapat nasihat free daripada kaunselor tak bertauliah. tak kiralah saudara mara ke..sahabat handai ke.kadang2 nasihat2 free atau cakap2 orang ni ade jugak betolnya. dan ade jugak yang diberi atas dasar ape kita sendiri pun tak pasti bukan.

Kalau cadangan ataupun cakap2 orang ni lebih kepada nak menyusahkan hidup kita, better u think twice before u mak ur own decision. bukan ape, hidup kita, bukankah kita yang menentukan?
Mereka2 ini boleh lah bercakap2 sebanyak mana pun, memberi pandangan dan nasihat sampai kering air liur sekalipun. Namun yang tetap n pasti tuk menghadapinya adalah kita sendiri. mereka hanya mampu melihat dan mungkin di hujung2 cerita menyalahkan kita, andai keputusan itu x memberi benefit ataupun kebaikan.

Berbalik kepada cakap2 orang. Kadang2 rimas jugak. org yang rapat ngan kita, yang kita rasa dah mcm sebahagian hidup kita bagi nasihat yang kita rasa sangat ridiculous. x pastilah ikhlas atau tidak pandangannya, atau pun ade agenda dan muslihat lama yang masih tidak padam2 dalam hati dan ingatan mereka.Kadang2 kena jugak ingat kan..kalau nasihat yang diberi lebeh byk unsur2 cemburu dan perasaan x puas hati, jangan kata orang. kucing pun perasan oke.


kalau asik dengar cakap orang, abis semua mende x leh nak buat, camne nak maju. Sayang x bermakna memiliki, tidak memiliki apa yang kita sayang tak bermakna kita nak hancurkan hidup org yang kita sayang tu kan..kejam namanya.menidakkan kebahagiaan org. takkan kite je nak bahagia, org yg kita sayg x perlu bahagia sebab dia dah patahkan hati kita..XoXo

2 comments:

  1. Agree with u. Some people think they always right, and they want other people to think they are right. But we have our point of view that we think it is right as well... kan? Pendek kata, take the good and leave the not-so-good, in your own "kacamata"... :D

    ReplyDelete
  2. hehehe :D
    when it comes to decison related to ur life..listen to your heart. :D

    ReplyDelete

Not so true but a litle bit true

Not in every single way la but the par set up by my late dad also take a role in it.