Friday, September 23, 2011

Kisah bermula di tepi pantai


Perancangan asalnya lepas makan2 menu di atas tu nak le lepak umah member tuk maghrib n lepas tu sambung jenjalan gi expo kat Syah bandar..tp disebabkan tgn gatal nak belek SMS..

"Jangan Balik Lewat. Mak x larat nak masak ptg ni..ramai org dtg td tgk Amsyar td."

Jangan kate putus selera..abis planning pun berubah. terpaksa mengecewakan kawan2 yg lain sebab kesian kat mak. Ade ke anak yg pentingkan diri sendiri?bawak kete pun x leh dah..sebab rase bersalah lak tinggal mak kat umah ngan along n anak beranak layan tetamu..yelah td masa turun kul 5.15 x de org pun dtg umah.

sampai umah tgk kete mak x de pun..terdetik dah dlm ati..mls nak bising2..
elok je msk dlm umah.

"nanti masak sambal ikan bilis tuk nasik lemak esok tu"

anak durhaka jawap,

"esok boleh..bukan x sempat..td br nak kuar ngan member blk bwk kete mcm ape je ingat semua org duk lapar x mkn x de org nak msk..rupenya msk tuk esok!!"

oke..bukan nak ckp aku marah..tp bahaya ye..sebab aku bwk kete laju td..baca msg mak td dah maghrib..duk fikir budak2 nak mkn kat umah..sampai umah camtu lak citernya..
konklusinya sms ptg tuk masak esok ye..

4 comments:

  1. la..hang kan pegi Penang aritu..nak ajak lagu mana.

    ReplyDelete
  2. kdg2 mcm itulah..ditelan mati mak katenya..diluah mati bapak..
    ujung2 kite tersepit kat tgh2

    ReplyDelete